Ghana #23 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #23 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #23

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

02 Mei 2019 | Ghana, Nkoranza

Donderdag 2 mei

Ik werd wakker met de gedachte: oh nee, is het al half 7? Maar toen kwam ik er achter dat ik om 6 uur, kwart over 6 en om half 7 de wekker had gezet, dus ik kon nog even doorslapen. Maar natuurlijk niet veel later ging de tweede wekker en de derde. Ondanks dat ben ik toch met moeite uit bed gestapt maar stond toch op een of andere manier op het terrein om 7 uur. Klaar om te gaan wandelen. Met tegenzin, maar we moeten er het beste van maken hier in Ghana. We zijn hier tenslotte nog maar voor 4 weken. Dus ik ging lekker wandelen met Lizzy en een kind waarvan ik haar naam nog niet weet. Met z'n drieën zijn we het hele uur dezelfde rondjes gaan lopen. De tijd ging eerlijk gezegd erg snel om en het was dus al snel tijd om James te helpen met zijn ontbijt. Ze eten vaak in de ochtend het gerecht wat 'coco' heet, maar ik zou niet weten wat de ingrediënten zijn. Het ruikt wel heel goed. Mijn dag begon met special attention met Benjamin en we hebben samen gedanst. Britney had haar box meegenomen voor haar special attention, maar bijna iedereen kwam erbij staan om te dansen. Ik had gehoopt dat Esther ook wilde dansen maar die wilde toch weer met de blokken spelen. Je had het waarschijnlijk al geraden. Ook Kojo Patrick wilde weer bellen blazen. Tijdens mijn pauze heb ik nog even mijn was gedaan, omdat we morgen naar Mole gaan, een nationaal park. Dan zijn mijn kleren weer fris en gewassen. Bovendien, als ik ze om 11 uur ophang, zijn ze om 2 uur al droog. Tawiah wilde vandaag naar de computerroom, maar alle computers waren al bezet. Toch wilde hij graag een of ander rekenspelletje spelen dus heb ik geïmproviseerd met wat materialen die daar laten. Zo heb ik een computer aangesloten op één stopcontact en het scherm op de andere. Deze had echter een normale aansluiting / Europese aansluiting in plaats van een Afrikaanse. Ik als scout wist natuurlijk de perfecte oplossing en heb een stuk plastic gebruikt om het pinnetje boven de aansluiting omhoog te zetten waardoor de Europese aansluiting gewoon paste. Uiteindelijk heb ik nog een muis en toetsenbord aangesloten en de computer was klaar om gebruikt te worden. Dit allemaal duurde me een half uur, dus mijn special atention met Tawiah was over voordat hij kon beginnen. Ik had dus besloten om mijn volgende half uurtje, die ik normaal met Theresa heb, ook nog te besteden met hem. Tijdens de siësta heb ik nog wat gelezen, wat woordzoekers gemaakt en muziek geluisterd. Het vaste riedeltje. Al snel was het 3 uur en Gabriel en Nana Adjei wilden beide weer naar de computerroom. Tijdens pool time hebben we hard kunnen lagen om Ayouba met zijn gekke dans moves en hebben we nog een balletje overgegooid. Wij zijn echter niet in het zwembad geweest, maar zitten vaak op een bankje op de kant. Na het avondeten (kip en frieten) zijn we naar de kamer gegaan. Ik ben als eerste naar bed gegaan, maar alleen omdat ik de aflevering van Game of Thrones nog moest kijken. Deze duurde anderhalf uur dus uiteindelijk was ik alsnog de laatste die ging slapen. En dat zonder middagdutje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 6026

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: