Ghana #22 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #22 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #22

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

01 Mei 2019 | Ghana, Nkoranza

Woensdag 1 mei

1 mei... de dag van de Arbeid. Wat ben ik blij dat ik in Ghana zit en niet hoef te werken bij IKEA. Helaas ging de wekker wel al om half 7 en was ik om 7 uur al rondjes aan het lopen op het terrein samen met Esther. Ze gaf me een rondleiding, ook al ben ik hier al 2 weken. Maarja, ze liet me wel nieuwe dingen zien zoals de keuken, hun slaapruimte waar ze een dutje doen en nogmaals de workshop, waar ik trouwens niet vaak kom. Het was erg gezellig en het uurtje was snel voorbij gevlogen. Ik begon dus ook direct aan mijn special attention met Benjamin die ik voortaan alleen nog maar onder de voetjes ga kriebelen. Alleen zo komt er een lach op zijn gezicht. Esther pakte weer de blokken en deze keer mocht ik meespelen. Voorheen speelde alleen zij met de blokken en zat ik er maar een beetje naast. Esther is gelukkig altijd heel vrolijk en had hele goede zin vandaag. Kojo Patrick wilde voor het eerst geen bellen blazen, maar met een tennisracket een voetbal vooruit slaan. Prima idee dacht ik, de uitvoering was wat minder. Mijn schenen zijn bont en blauw, maar Kojo Patrick heeft veel kunnen lachen. Als hij blij is, ben ik ook blij. In de pauze ben ik op bed gaan liggen en heb ik naar muziek geluisterd. Dat heb ik namelijk al erg lang niet gedaan. Naast de muziek die ze hier draaien dan. Door naar Tawiah die een puzzel wilde maken en we ook een half uur gedaan hebben over een puzzel van 8 stukjes. Maar dat kwam meer omdat Tawiah erg sociaal is en graag vertelt. Ik ben vandaag met Theresa maar eens gaan wandelen, omdat er geen muziek werd gemaakt. We zijn eerst een paar rondjes gelopen, daarna even rustig gaan zitten bij de kerk in de schaduw. Ik moest namelijk wel even bijkomen van die rondjes wandelen. Ook het lopen is namelijk niet aangenaam met deze temperaturen. Ik snap ook waarom de Ghanezen alles op hun elvendertigst doen. Tijdens de siësta ging iedereen weer naar bed behalve ik. Ik heb me even gedoucht omdat ik vanwege dat lopen het erg warm en benauwd had gekregen. En je knapt toch wel op van zo'n koude douche. Daarna ben ik rustig op bed gaan liggen met mijn boek. En voor ik het wist was het al weer drie uur. Tijd voor mijn volgende special attention met Gabriel die al op me stond te wachten. Zoals verwacht wilde hij graag naar de computerroom om een spelletje te spelen. Een of ander motorrace spel. Nana Adjei wilde graag voetballen en hier zag ik best wel tegenop. Daarentegen hadden ze vandaag het zwembad schoongemaakt dus besloot ik om toch maar 100% te geven tijdens het voetballen. Dan kon ik daarna lekker het zwembad in. Een kwartier voor etenstijd ben ik me snel gaan douchen en omkleden en ik was op tijd om James weer te helpen met eten. Na het eten heb ik hem naar de tvroom gereden op zijn karretje en zijn we zelf gaan eten. We zijn weer afhaal Ghanees gaan halen, vraag me alleen niet wat het was. Het leek op een soort van nasi, meer weet ik niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 6018

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: