Ghana #18 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #18 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #18

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

27 April 2019 | Ghana, Nkoranza

Zaterdag 27 april

Vandaag ging voor mij (ondanks dat het weekend was) toch om kwart voor 7 de wekker, omdat ik mezelf had opgeofferd om tegen Edna te gaan vertellen dat we niet zouden ontbijten, lunchen en avondeten. Wij zijn nu toch zelf aan het koken. Iedereen lag nog lekker te slapen, en ik was van plan om ook weer naar bed te gaan. Onderweg naar Edna kwam ik alle kinderen tegen en ik werd net open armen ontvangen. Ze wilden zelfs al met me gaan wandelen, maar dat heb ik toch vriendelijk afgeslagen omdat ik weer naar bed wilde. Eenmaal terug in mijn bed kon ik helaas niet slapen. Ik denk omdat het te warm was. Afgelopen nacht had het namelijk niet geregend dus dan is het de dag erna al snel warm. Als ontbijt hadden we cornflakes die we in Kumasi bij het winkelcentrum hadden gekocht. Zo konden we lekker in het huisje blijven en hoefden we niet naar buiten met 38 graden. Twee van onze groep gingen het dorpje in om inkopen te doen voor het avondeten, twee van ons gingen buiten lekker zonnen en ik en Angel bleven lekker binnen. Ik ben pas op 2/5 van mijn boek en heb dus nog genoeg te lezen. Bovendien is binnen de ventilator. De dag ging precies zoals ik verwacht had: niks doen en voor je het weet is het etenstijd. We hadden nog de macaroni van de avond van tevoren dus dat hoefden we alleen maar op te warmen. Ik heb nog enorme paniek gehad want ik was mijn zonnebril kwijt. De zonnebril met sterkte erin. Na het hele terrein weer te hebben afgespeurd vroeg een caregiver of ik een zonnebril aan het zoeken was. Dit vond ik erg curieus en vroeg er dus naar en blijkbaar had een andere caregiver die gevonden op het terrein. Hij is dus weer terecht gelukkig! Ook vanaf de lunch tot aan het avondeten hebben we niks gedaan behalve lezen, woordzoekers maken en een rubiks kubus oplossen. Het avondeten werd bereid door Stephanie en Janine. We zouden fried rice krijgen, maar uiteindelijk was het een soort risotto geworden. Vreemd, maar wel erg lekker. Er was weer genoeg over om het morgen te eten voor de lunch. Dan kunnen we het opbakken in de pan. In de avond zijn we nog naar de rooftopbar gegaan in Nkoranza, maar na twee drankjes hadden we genoeg gezien en zijn we weer naar het huisje gegaan. Het kwam met name door de extreme hitte die er nog steeds was om half 11. Morgen is het nog zondag dus ook dan kunnen we lekker uitslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 6029

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: