Ghana #17 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #17 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #17

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

26 April 2019 | Ghana, Nkoranza

Vrijdag 26 april

Nog één dag en dan is het alweer weekend. Voordat ik om 7 uur ging wandelen heb ik nog even mijn was gedaan. Dan zou het voor mijn pauze al droog zijn. Het uurtje wandelen heb ik met Gabriel gedaan die me ondertussen een aantal woorden in het Twi heeft geleerd. Eteseng betekent: hoe gaat het? En dan kun je antwoorden met eye (goed) of mehongje (niet goed). Medasi betekent dankjewel en wowo slang. Hij begon vreemde zinnen op te noemen, dus ik vroeg naar veel voorkomende zinnen of woorden die je op straat tegen zou komen, en het eerste wat hij antwoordde was: wowo (slang). Daar werd ik dus wel een beetje bang van. Mijn eerste half uurtje special attention begon weer met Benjamin waarmee ik gewoon een half uurtje heb kunnen knuffelen. Daarna kwam Esther die maar al te enthousiast dezelfde blokken pakte waarmee ze al drie dagen speelt. Toen het tijd was voor mijn derde half uurtje special attention met Kojo Patrick heb ik lang moeten zoeken. Na 10 minuten het terrein hebben afgezocht zag ik hem liggen slapen op een bankje voor een huis. Ik heb hem maar lekker laten liggen en ben samen met Sharina bij Willem van Oranje gaan zitten. Even lekker in de schaduw want het was me toch weer een potje warm hoor. Tijdens de pauze van half 11 tot 12 uur heb ik niks gedaan behalve gezeten en water gedronken. Het is toch wel belangrijk voor mij om ieder half uur weer wat te gaan drinken omdat ik maar één nier heb. Gelukkig is er overal genoeg drinkwater te verkrijgen. De special attention met Tawiah en Theresa ging erg snel om waardoor het al snel half 1 was. En dat betekent.... siësta! Sharina en ik zijn tijdens onze pauze naar het dorpje gegaan om boodschappen te doen voor het avondeten. Wij twee zouden namelijk koken. Gewoon simpele vegetarische macaroni, want Chiara is vegetariër. Bovendien weet ik eerlijkgezegd ook echt niet waar we kip moeten halen want dat heb ik nog nergens gezien. Na de siësta ben ik met Gabriel naar de computerroom gegaan, ja die hebben ze daar, en heeft hij mijnenveger en pinball gespeeld. Ook mijn special attention met Nana Adjei heb ik daar doorgebracht. Het leuke was dat er ongeveer 6 anderen in de ruimte waren en Stephen wat muziek had opgezet. Het was dus een minidisco hier binnen. Om 4 uur was het alweer pooltime en daarna hebben we de kinderen eten gegeven. Direct hierna ben ik richting het huisje gegaan om de groentes te snijden voor de macaroni. Het was niks speciaals, want we konden alleen wortel, ui en tomaat krijgen. En uiteindelijk bleek dat we geen pastasaus hadden gekocht, maar tomatenpuree. Gelukkig hadden we onze chefkok Britney en schoot ze ons te hulp. Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten en hadden we nog genoeg over om er morgen van te lunchen. Al snel was het half 9 en toen zijn we maar naar bed gegaan. Na zo'n dag te werken in de volle zon, heeft niemand meer zin om iets te doen omdat we gewoon gesloopt zijn. Dus vroeg naar bed en lekker uitslapen want morgen is het zaterdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 6021

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: