Ghana #20 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #20 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #20

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

29 April 2019 | Ghana, Nkoranza

Maandag 29 april

De wekker ging om half 7 en ik had er erg veel moeite mee om uit bed te komen. Ik kijk iedere ochtend tegen het wandelen op omdat ik er gewoon niks aan vind. Maar zodra dat uurtje wandelen voorbij is, vliegt de dag voorbij. Dus dan toch maar mijn bed uit rollen. De eerste drie special attention kids waren zoals verwacht. Benjamin ligt maar weer wat te liggen, Esther pakte de blokken en Kojo Patrick wilde weer bellen blazen. En voor ik het wist was het weer half 11, tijd voor pauze. Tijdens dit half uurtje zit ik maar wat in het huisje te wachten totdat de tijd voorbij gaat. Ik had het er toevallig vanmiddag over hoeveel stress ik wel niet heb gehad met school, werk en stage etc. Tewijl ik nu zit te niksen in Ghana. Erg ironisch. Tawiah wilde weer voetballen en ik heb me flink bezeerd... Ik heb iets aan mijn voet (wat ik al had voordat ik hierheen kwam) en het lijkt alleen maar erger te worden. Toch naar even doorbijten want de hitte was nog erger dan de pijn. Gelukkig kon ik rustig naast Theresa gaan zitten tijdens onze special attention omdat ze graag naar de muziek luistert die wordt gemaakt. Tijdens de siësta ben ik gaan slapen en heb ik nog wat gelezen. Opeens hoorde ik iemand "Senne?" roepen en al snel werd duidelijk dat Gabriel me was komen 'ophalen' voor zijn special attention. Gabriel wilde graag naar de computerroom waar hij een spelletje kon spelen, en Nana Adjei kwam ook al aangelopen. Ook hij wilde zijn special attention doorbrengen in de computerroom. Ik vond dat natuurlijk geen enkel probleem, want het was binnen en er hing een ventilator. Tijdens pooltime kwamen we Gracious tegen, een caregiver. Hij is nog een student en doet een onderzoek hier binnen PCC. Hij heeft het me uitgelegd maar eerlijk gezegd ben ik het alweer vergeten... We hebben een uur lang ongeveer gepraat over het cultuurverschil en onze studies. Totdat we werden geroepen voor het eten. Ik heb trouwens al heel vaak willen schrijven dat het hier een taboe is om met links eten te geven, maar ik was het steeds vergeten. Nu schoot het me toevallig te binnen. Ik gaf James één keer te eten met links en werd direct door hem gecorrigeerd door een kabaal te maken. Uiteindelijk heeft Gabriel me verteld wat ik fout deed. In de avond hebben we hetzelfde gegeten als zondag, wat we nog over hadden. Ik heb nog even wat gelezen op bed, maar heb uiteindelijk rond 9 uur het licht uit gedaan. Rond 3 uur werd ik wakker van de regen trouwens. Het regent hier zo enorm hard en lang, ik denk dat in Nederland de straten al overstroomd waren. Maar ik heb me weer omgedraaid en binnen 5 minuten was ik weer weg.

  • 05 Mei 2019 - 13:24

    Sandra:

    Als ik jouw verhalen lees vermoed ik dat jij ons weer na je terugkomst meer waardeert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 6029

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: