Ghana #1 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #1 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #1

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

10 April 2019 | Ghana, Accra

10 april

Vanmorgen vroeg opgestaan om eerst te ontbijten. Vervolgens hebben we het shuttlebusje richting Schiphol gepakt en voegde ik me aan bij de rest van de groep. Eenmaal compleet liepen we door om onze koffers in te checken. Ik was al doorgelopen, maar het bleek dus zo te zijn dat je niet terug kon als je er eenmaal doorheen was. Dus ik rende en snel terug om afscheid te nemen van mijn ouders. Volgens mij duurde dit niet langer dat twee minuten. Gelukkig hebben ze nog lang naar ons mogen kijken toen we in de rij stonden. In de rij kregen we te horen dat ht vliegtuig overboekt was en 6 van onze groep op stand-by werden gezet. Carola heeft dit direct even voor ons opgelost door aan te geven dat we een aansluitende vlucht hebben en ook nog eens een school zijn. Dit betekende dus dat wij gegarandeerd een zitplaats kregen. De vluchten (van Schiphol naar Parijs, en van Parijs naar Accra) zijn goed verlopen. Nou was dit de eerste keer dat ik in een vliegtuig zat waarvan de vlucht langer dan 4 uur duurde, dus dit betekende meer luxe!! Ik heb een paar filmpjes gekeken, nog even geslapen en ook een paar keer op een neer gelopen om de benen te strekken. Toen kwam het moment waarop we allemaal hadden gewacht. We liepen het vliegveld uit. Nou ik kan je zeggen dat ik alles had onderschat. Niet alleen het klimaat, maar ook de manier van leven daar en de cultuur, de mensen, de auto's etc. Er stonden 4 taxi's op ons te wachten die ons naar het hotel 'Somewhere Nice' brachten. Hier eenmaal aangekomen werden we naar onze kamer gebracht. Ik heb me direct omgekleed want het was om 8 uur 's avonds nog zo ongelooflijk benauwd en warm dat het niet uit te houden was in een tshirt en lange broek. Al snel daarna kregen we wat te eten voorgeschoteld en hier hebben we van gesmuld. Daarna zijn we lekker aan het zwembad gaan zitten (sommige van ons er in) en hebben nog even de dag doorgenomen. Rond 10 uur / half 11 werd het toch echt tijd om naar bed te gaan.

• 11 April 2019 - 05:54

Myriam L''Herminez Leeuwenborgh:

Top Erg leuk om al te lezen.
    Hoop dat jullie een geweldige tijd hebben.
    Goed dat Carola het goed heeft kunnen regelen.

• 11 April 2019 - 06:08

Marielle:

Wat leuk om te lezen Senne en wat fijn dat jullie allemaal goed zijn aangekomen! Alle eerste indrukken nu, wat mooi... en soms wellicht overweldigend. Aan het einde van de dag aan het zwembad de dag doornemen samen is wel een top afsluiter voor je lekker onder de wol kruipt. Geniet ervan, let op elkaar en we zijn benieuwd naar je volgende bericht. Groetjes

• 12 April 2019 - 16:13

Marion Van Rijen:

De eerste indrukken zijn een feit.
    en dat je al makkelijk contact krijgt met de inwoners van daar.
    Leuk om je kunnen volgen op de site.