Ghana #39 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #39 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #39

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

18 Mei 2019 | Ghana, Nkoranza

Zaterdag 18 mei

Het weekend is begonnen! Ik had de wekker om 9 uur gezet, maar was toch al wakker om 7 uur. Net zoals de rest eigenlijk. En ik kan je zeggen dat we niks hebben gedaan vandaag. Het enige waar we voor zijn opgestaan is om een macaroni salade te maken en om hem op te eten. Verder hebben we de rest van de dag niks gedaan. Een aantal van ons zijn lekker in de zon gaan liggen, maar ik ben toch lekker in bed blijven liggen. Ofja, eerder op bed. Hier heb ik wat gelezen, spelletjes gespeeld op mijn telefoon, woordzoekers gemaakt en veel gevideobeld met vrienden en familie. In het begin van de avond was er wel stress. Er was namelijk een jonge jongen, van dertien jaar oud, die naar ons huisje kwam en foto's met ons wilde maken. Shar en Stephanie waren buiten dus die begonnen een gesprek met hem. Terwijl zo'n foto werd gemaakt legde hij zijn handen op plekken wat niet echt normaal is. Daarom zijn ze na 2 minuten ook weer naar binnen gekomen. Later belde Janine ons op dat er een jongen bij haar door het raam keek en vroeg of ze seks wilde hebben met hem voor geld. Dit was dezelfde jongen als die op de foto's. We zijn direct naar de beveiliging gegaan en er werden veel mensen bijgehaald. Het ergste, wat ook voor veel commotie zorgde, was dat niemand de jongen kende. Ze hadden hem nog nooit gezien. Dat betekende dus dat hij op een of andere manier onopgemerkt de community binnen was gekomen. Wij mochten van de beveiliging niks doen en moesten in ons huisje gaan binnen. Zelf hadden ze nog 3 extra bewakers geregeld die alle drie vlak bij ons huisje in werden gezet. Het enige wat mij een beetje zorgen wekte, was dat een 13-jarige jongen hier nog sterker is dan de gemiddelde 20-jarige in Nederland. Wij zouden dus als hij nog eens terug kwam, hem niet tegen konden houden. Verder is alles wel goed opgepakt door PCC en konden we rustig gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 5998

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: