Ghana #38 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #38 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #38

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

17 Mei 2019 | Ghana, Nkoranza

Vrijdag 17 mei

Afgelopen week is een vreemde week geweest i.v.m. de aparte programma's en schema's. En vandaag was dit ook nog het geval ondanks dat de ochtend hetzelfde begon. We mochten namelijk weer een uurtje wandelen! Helaas was het enorm warm in de ochtend en had ik er veel moeite mee. Gelukkig zijn er op sommige plekken veel schaduw en kon ik daar even bijkomen van de 10 stappen die ik had gezet. Na het ontbijt had ik eerst van 9 tot half 10 special attention met Benjamin. Veel hebben we weer niet gedaan behalve rustig zitten en wat rondkijken. Vanaf half 10 was een speciaal programma opgesteld omdat er leraren vanuit heel Ghana naar PCC waren gekomen voor een rondleiding. Ik heb van Chiara begrepen dat zij hierheen zijn gekomen om kennis te maken met het onderwijs voor gehandicapte kinderen en zij kregen hier een hele presentatie over te zien. Dit zou duren tot 12 uur. Dat betekende voor ons dus dat special attention niet doorging en dat we tot 12 uur vrije tijd hadden. Deze tijd hebben we besteed in het zonnetje op ons terrasje. Ondanks dat het pas 10 uur was, scheen de zon erg fel en leek het wel 45 graden. Britney en Shar hadden zich al helemaal omgekleed, maar ik ben na een half uurtje toch maar binnen gaan zitten. Het was me toch iets te warm en ik voelde de zon gewoon branden op mijn huid. Ik heb de rest van de tijd besteed op mijn telefoon door een film te kijken op Netflix en Mahjong te spelen. Om 12 uur zijn we naar voren gelopen om de kinderen te eten te geven en daarna zijn Angel en ik direct naar het dorpje gegaan om rijst te halen bij tante Annie. Om half twee waren we weer terug en kon ik nog even een dutje doen, want ik was moe. Volgens mij gewoon moe van het niks doen want ik had nog niet veel uitgevoerd vandaag. Om 3 uur ben ik weer de varkens gaan voeren met Nana Adjei. Terwijl ik de drinkbakken vulde met water, maakte hij het voer klaar. Er was één varken die de hele tijd zijn kont onder de tuinslang duwde, dus ik heb dat varken ook nog een douche gegeven. Volgens mij had hij het gewoon warm want ze zitten daar wel in een hokje waar de zon de hele dag op schijnt. We hadden nog een kwartiertje tijd, maar de stroom was uitgevallen dus Nana Adjei kon niet achter de computer gaan zitten. Maar hij had natuurlijk afgelopen dagen gezien dat Gabriel vaker een spelletje speelde om mijn telefoon. Dus dat heeft hij de rest van zijn special attention gedaan. Een voetbal spelletje. En Gabriel trouwens ook. We zitten vaak in de computerroom met ongeveer 8 man en er staat vaak muziek op. Veel kinderen zijn dan ook aan het dansen en maken we veel video's en foto's. Het is echt hilarisch om te zien, vooral Ayuba. Ayuba is een jongen met het syndroom van Down en hij is erg groot van omvang. Ze noemen hem de teddybeer van de community. Wat nog leuker is, is dat wanneer hij gaat dansen, hij altijd zijn shirt uitdoet. Dat maakt ons natuurlijk altijd aan het lachen, want hij danst ook echt vreemd. Wel leuk om te zien! Tijdens pooltime hebben we niet veel gedaan. Vandaag was een enorm warme dag, dus ik heb op een gegeven moment ook een jurkje van Esther op mijn hoofd moeten leggen om een zonnesteek te voorkomen. Na het avondeten zijn we allemaal naar het huisje gegaan. Ik had al de hele dag zin in ananas, dus rond 7 uur zijn Stephanie en ik naar het dorpje gegaan om fruit te halen. Natuurlijk kwamen we met meer terug dan de bedoeling was. We hadden 3 ananassen, 1 watermeloen en een tros bananen. En dit allemaal voor nog geen 5 euro omgerekend. Bovendien had de mevrouw van het kraampje alles voor ons gesneden. En ze deed een of andere karate move om de kroon van de ananas af te krijgen. Ik weet nu wel de meest effectieve manier om watermeloen en ananas te snijden! Eenmaal terug hebben we nog even wat gesmikkeld van het fruit en zijn we daarna naar bed gegaan met een mooi vooruitzicht, omdat we kunnen uitslapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 5992

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: