Ghana #14 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #14 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #14

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

23 April 2019 | Ghana, Nkoranza

Dinsdag 23 april

Eindelijk kunnen we aan oms programma beginnen. Dit programma is op dag 1 voor ons gemaakt en er wordt nu pas gebruik van gemaakt. Mijn programma is als volgt:


Time.                      Activity.                          With

07:00                      walking
08:00                      feeding                         James
09:00              special attention             Benjamin
09:30              special attention                 Esther
10:00              special attention          Kojo Patrick
10:30                        break
11:00.             special attention               Tawiah
11:30              special attention              Theresa
12:00                      feeding                        James
12:30                       resting
15:00              special attention                Gabriel
15:30              special attention             Nana Adjei
16:00                    pool time
17:00                      feeding                        James

Ik begin de dag dus weer met lopen en vlak daarna mag ik James helpen met eten geven. Hierna gaan we zelf ontbijten. Als allereerste heb ik special attention met Benjamin. Ik ging met hem op de grond zitten op de plek waar hij altijd zit en binnen 5 minuten viel hij in slaap. Ik heb vandaag dus niet veel met hem kunnen doen. Special attention duurt ook naar een half uurtje dus deze was al snel voorbij en toen ging ik op zoek naar Esther. Al snel had ik haar gevonden en ging ze iets halen uit het materialenhok om mee te spelen. Ze koos voor de blokken. Dit vind ze erg leuk, dus het was te verwachten. We hebben een half uur lang torens gebouwd, alle kleuren bij elkaar gezocht en ook een huisje gemaakt. Daarna was het tijd om naar Kojo Patrick te gaan. Ik moest eerst iedereen zoeken want ik kende nog niet iedereen. Maar dit schema is voor de rest van alle weken, dus na vandaag zal ik het wel weten. Kojo Patrick is een jongen van weinig woorden en een jongen van weinig interesse. Hij koos iets uit om mee te spelen, maar hij heeft het hele uur naar mij zitten staren hoe ik iets voor hem aan het maken was. Tijdens mijn pauze heb ik even wat gedronken en gelezen in mijn boek. Maar helaas was dit half uurtje ook snel voorbij gegaan en kon ik doorgaan op zoek naar Tawiah. Tawiah koos voor de bal... En dat betekende dat we lekker konden gaan voetballen op het veldje in de brandende zon, met 36 graden. Het was wel erg leuk, dat moet ik hem nageven. Hij was erg goed in keepen. De tijd vliegt voorbij omdat je maar een half uurtje hebt met iedereen, en je al 10 minuten kwijt bent aan het vinden van de persoon en wat materiaal. Toen ik Theresa had gevonden wilde ze graag blijven waar ze zat. Er werd namelijk muziek gemaakt op trommels. En een aantal caregivers waren aan het zingen. Er hing echt een hele leuke sfeer, dus ik heb maar naast Theresa gezeten en geobserveerd. Klinkt heel zakelijk, maar ik heb ook genoten van de muziek. Voordat ik het wist was dit half uur ook al voorbij en konden we de kindjes te eten gaan geven. James had honger dus hij had het eten snel op, wat betekende dat ik al lekker snel terug kon naar het huisje. Het is te warm voor mij om op bed te gaan liggen rond deze tijd, dus ik heb maar weer wat gelezen. Om 3 uur had ik nog special attention met Gabriel en om half 4 met Nana Adjei waarmee ik beide ben gaan voetballen. Het was daarom ook geen verrassing voor me dat ik mee het zwembad in ging om 4 uur, omdat de zweetdruppels over mijn rug liepen. Na een kwartiertje in het water te hebben gezeten ben ik me snel gaan douchen om op tijd te zijn om James te helpen met eten. Ook vandaag was het weer rijst. Hij had alleen niet veel honger dus de rest heb ik maar aan Gabriel geven. Ook hier kwam weer geen lepel bij kijken. Ik moest me er even overheen zetten, maar heb me er uiteindelijk bij neegelegd. Het is tenslotte voor het goede doel. Zelf hadden we spaghetti als avondeten dat er echt wel in ging. Eens een keer geen kip en rijst! Heerlijk. Eenmaal terug in het huisje heb ik mijn blog bijgewerkt en ben ik naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 5996

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: