Ghana #10 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #10 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #10

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

19 April 2019 | Ghana, Nkoranza

19 april

Vandaag is het Goede Vrijdag! Pasen wordt hier nóg groter gevierd dan Kerstmis, dus we horen om 6 uur 's ochtend keiharde muziek. Wel leuke muziek ;). Hier kun je echt helemaal op los gaan, op die Afrikaanse vibes. Omdat vandaag de laatste dag is dat we samen zijn als groep van 10, hebben we besloten om naar het apenbos te gaan die vlakbij Nkoranza ligt, en naar de Kintapo waterval. De chauffeur kwam ons om 8 uur ophalen, en we gingen natuurlijk weer met de trotro. Als eerste stond het apenbos op de planning en dit was ongeveer 45 minuutjes rijden. Het heeft uiteindelijk een klein uurtje geduurd vanwege de slechte weg hier in Ghana. Eenmaal aangekomen hebben we wat bananen en nootjes gekocht om aan de apen te geven. We liepen het bos in en ze kwamen al direct richting ons. We hadden ook een tourguide, maar die was lastig te verstaan. Ze spreken hier wel Engels, maar met dat Afrikaanse accent is het heel lastig te verstaan... Hij legde uit dat er twee verschillende aapsoorten waren en hij legde ook nog iets uit over een soort boom die om een andere boom groeit. Nogmaals, het was allemaal lastig te verstaan. Het was wel leuk toen de aapjes op ons klommen om de bananen te eten en de nootjes gewoon uit je hand pakten. Als je je hand wat te ver dicht had maakten ze die zelfs open. Hun handjes voelde als babyhandjes. Erg zacht en superschattig wel hahaha. Na het apenbos zijn we direct doorgereden naar de waterval. Ook hier kregen we een tour van want er waren blijkbaar 3 fases van de waterval. De bron, de rivier en de waterval ofzo. Nogmaals, het was lastig te verstaan. Nog voordat we naar beneden gingen om bij de waterval in het water te gaan kwamen we een touwbrug tegen. Tja en wie ben ik als ik deze uitdaging niet aanneem he? Op ongeveer de helft dacht ik: waar ben ik aan begonnen, maar er was toch al geen weg meer terug dus dan maar door. Met knikkende knietjes ben ik door gegaan, maar het was wel echt supervet. Hierna gingen we snel naar onder want het was zo ongelooflijk warm, dat we snel het water in wilden. Het water was echt heerlijk verkoelend. Velen van ons hebben een fotoshoot gehouden, ik heb één selfie gemaakt. Per ongeluk, want de camera stond verkeerd om. Onze chauffeur heeft verder wel nog een aantal groepsfoto's gemaakt, maar toen hadden we er ook wel weer genoeg van omdat er verder nergens schaduw was. Weer terug naar PCC! Ondertussen was mijn rechterarm verbrand, omdat deze uit het raampje hing van de trotro. Onderweg heeft de chauffeur ons vanalles verteld over zijn geboorteplaats en hij heeft ons zelfs in de maling genomen door te doen alsof de motor stuk was. Toen we weer bij PCC aankwamen hebben we ons even omgekleed en zijn we weer direct naar het dorpje gegaan om wat te eten. We hebben eerst een half uur moeten lopen om iets fatsoenlijks te vinden, en toen we daar aankwamen zat er ook nog vis in het eten. Dus ik heb uiteindelijk maar wat noodles gegeten in het huisje. We sloten de avond af met spelletjes als Weerwolven van Wakkerdam en UNO.