Ghana #11 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu Ghana #11 - Reisverslag uit Nkoranza, Ghana van Senne Bours - WaarBenJij.nu

Ghana #11

Door: Senne Bours

Blijf op de hoogte en volg Senne

20 April 2019 | Ghana, Nkoranza

20 april

Vandaag ging de wekker om half 9, omdat het het paasweekend is. Vandaag is ook de dag dat 4 van onze groep terug gaan naar Kumasi, naar bet straatkinderen project. Na het ontbijt kwam de taxi en al snel reden ze de poort uit. Ook vandaag was het al snel bloedheet. Rond 10 uur 's ochtends was het al 35 graden. Dus we besloten om vandaag maar niks te doen. Alleen maar wat rond te kijken, te chillen en wat MB's te verspillen. Toen kwam Shar met het briljante idee om haar haren te laten doen bij een kapper hier in de buurt. Shar en ik gingen daar dus heen, terwijl de anderen even boodschappen gingen doen. Toen Shar en ik aankwamen bij de kapster waren de locals echt superblij. We hadden al eens eerder aangegeven dat we zouden komen en vandaag was dus de dag. Het heeft ongeveer 4 uur geduurd voordat haar haren klaar waren, maar het ziet wel heel mooi uit. We hebben die 4 uur geen eten of drinken gehad, dus we zijn maar snel terug gegaan naar het huisje. De rest had veel fruit meegenomen, dus er stond wat watermeloen voor ons klaar❤️. Ook heb ik wat van die droge crackers gegeten wat niet echt slim was, want zo kreeg ik alleen maar meer dorst. Het was wel even genieten. Omdat het te warm was om iets te doen, heb ik binnen even de was gedaan. Binnen 10 minuten alles opgehangen omdat ik in de brandende zon stond, en het was ook al droog binnen een half uur. Verder heb ik nog even wat gelezen om de tijd voorbij te laten gaan en al snel was het etenstijd. We aten heerlijke jollof met kip. De kip gaat er altijd in, en de jollof ook want die wordt niet zo heet geserveerd. Heet als in gekruid. Na het avondeten doen we hier vaak niet veel, want we eten best laat. Rond 7 uur, dus we gaan pas rond 8 uur van tafel. Bovendien liggen dan alle kinderen in bed en kunnen we dus niks met hen ondernemen. Ik ben dus nog verder gaan lezen in mijn boek, daarna even douchen, en daarna weer door naar bed. Ik kan niet heel goed slapen hier ivm de luchtvochtigheid en de klamboe. We hebben wel een ventilator boven ons bed, maar de klamboe laat eigenlijk geen lucht door. Maar om mezelf te beschermen tegen de muggen hou ik toch liever de klamboe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Senne

Ik ben een 20-jarige studente die vanaf 10 april zeven weken naar Ghana gaat om vrijwilligerswerk te doen. Via hier kun je mijn reis volgen!

Actief sinds 09 April 2019
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 5996

Voorgaande reizen:

10 April 2019 - 28 Mei 2019

Ghana 2019

Landen bezocht: